Gorska kolesa

Gorska kolesa so primerna za vožnjo izven asfaltnih cest. Obstaja veliko različic tovrstnih koles, najbolj razširjene med njimi so:

1. Cross country – kros:

  • za vožnjo čez drn in strn
  • običajno s sprednjim vzmetenjem (trdak, hardtail), tudi polno vzmeteno (full suspension) – vzmetenje je možno blokirati
  • okvir nekoliko lažje izvedbe (9-12kg)

2. Downhill (DH) – spust:

  • prirejeno za zahtevnejše spuste
  • polno vzmeteno
  • težki, masivni okvir (>15kg)
  • skoraj neprimerno oz. zelo naporno za vožnjo navkreber (največkrat se koristi možnost vlečnic na smučiščih oz. poligonih)

3.  Freeride:

  • mešanec med kros in spust kolesom

4. Twentyniner:

  • kolesa velikosti 29″ – dokaj nova zadeva na tržišču.

Gorska kolesa so precej robustne izdelave, saj se koristijo po raznih brezpotjih, gozdovih ipd. za razliko od cestnih. Asfalt in makadam ne zahtevata veliko od kolesa, zato je za takšno kolesarjenje dovolj primerno treking kolo. Gorska kolesa šele na pravi podlagi (zapuščene kolovozne poti, drče za hlodovino…) pokažejo in opravičijo značilnosti svojega imena. V veliki večini so opremljena z vzmetenjem ter disk zavorami (lahko hidravličnimi). Gorska kolesa predstavljajo zelo velik nakupni strošek. Izdelana morajo biti iz kvalitetnih materialov. Težko, polnovzmeteno kolo iz veleblagovnice za 150 € ne sodi v kategoriji resnih gorskih koles. Lahko se vam pripeti, da se bo že vaš prvi spust končal klavrno za vas in za vaše kolo. Ne uničite si veselja in zdravja z nepremišljenim nakupom!

Kategorije